Qr-koden ble helt opprinnelig utviklet for bilfabrikanten Toyota i Japan, allerede i 1994. En bilprodusent som fortsatt har nok av smådeler å holde styr på, nye deler på produksjonslinjen og reservedeler på lager i en avansert logistikk via genial forenkling av internasjonal kommunikasjon i et globalt marked.
Qr står for "quick response" og egner seg for mye mer enn merking og umiddelbar gjenkjenning av bildeler. Den har fått en velfortjent gjenfødsel i og med smartmobilenes kapasitet til å dekode helt ulik og unik informasjon som elegant kan lagres i kodene. Lettere og raskere identifikasjon som visuelle nøkler for ett oversiktlig utgangspunkt, eller visuelle forenklinger via kategorisering, sortering, gruppering og systematisering som lettelser for hjerner og databanker. Dette som innovativ distribusjonsutvikling helt i begynnelsen av den digitale tidsalder.
Visuell Refleksjons Qr-koder, innført 03.03.14, hjelper nye kunder til raskere og enklere å bli kjent med våre tjenester.
MW, innovasjonsleder for visuelle bransjeløsninger som profileringsløsninger