Kilde: Dagbladet, 06.08.15, Steinar Solås Suvatne. Seertiden til kvinner går ned, både når det gjelder NRK og de kommersielle kanalene. Tv-analytiker, Morten Wiberg, peker på at kvinnene har opptaget web-tv: ".... dermed ser vi nedgangen for kvinnene nå, som vi gjorde for mennene noen år siden."
Medieprofessor, Gunn Enli, mener derimot at "NRKs satsing på sport har gjort menn mer fornøyde med programtilbudet enn kvinner."
Kringkastingssjef Thor G. E. kjenner seg ikke igjen i tallene fra undersøkelsen Ipsos MMI har gjort for dagbladet. Han tror oppslutningen blant kvinner og menn er ganske lik:
"Undersøkelsen viser at det er omtrent like høy tilfredshet med NRK blant kvinner og menn dersom man slår sammen dem som har svart at de får "mye" og "passe" igjen for lisensen."
Hvis vi forlater det karakteristisk kvinnelige, trer en tydeligere forskjell, nå som aldersforskjell, frem. De under 40 er i langt større grad kritiske til lisensen enn dem over 65 år. Tallene er basert på 1007 nettintervjuer i perioden 17. - 25. juni i år. Steinar S. S. presiserer andre funn: "Av samlede tall fra undersøkelsen er halvparten av nordmenn positive til lisensen, mens 4 av 10 er mot. 1 av 5 sier de får mye igjen for lisensen, mens 1 av 3 mener de får for lite i retur."
MW, foredler av hverdagsspråk til fagspråk via bildespråk som nøkkelspråk,
innovatør av visuell utviklingskompetanse og fortaler for intuitiv åpenhet